Gdy umiera bliski… Co zrobić?
Co należy zrobić w przypadku śmierci bliskiej osoby?
Schemat postępowania w obliczu śmierci można streścić w trzech krokach. Dzięki naszej pomocy nie będą Państwo musieli robić nic więcej.
- W przypadku śmierci w domu – należy wezwać lekarza, który potwierdzi zgon i wystawi Kartę Zgonu.
- W przypadku śmierci w szpitalu – należy odebrać Kartę Zgonu ze szpitala.
- W przypadku śmierci w wyniku nieszczęśliwego wypadku – należy uzyskać zgodę na wydanie ciała z Prokuratury.
Drugim krokiem jest kontakt telefoniczny z Internetowym Domem Pogrzebowym pod całodobowym numerem telefonu:
508 154 625
Nasz asystent przekaże wszystkie niezbędne informacje, jakich na tym etapie będą Państwo potrzebowali.
Podczas kontaktu telefonicznego wystarczy wyrazić prośbę o przybycie jednego z naszych asystentów społecznych pod wskazany adres (na przykład Państwa miejsce zamieszkania). Więcej na ten temat »
***
Dokumenty wymagane podczas przyjęcia zlecenia obsługi ceremonii pogrzebowej:
- Karta Zgonu (wystawiana przez lekarza, konieczna do uzyskania Aktu Zgonu oraz pochowania zmarłego) lub Akt Zgonu (dokument wystawiany przez Urząd Stanu Cywilnego).
- Dowód osobisty osoby zlecającej wykonanie usługi pogrzebowej.
- Dowód osobisty zmarłego.
- Legitymacja emeryta/rencisty – jeśli osoba zmarła pobierała świadczenia z ZUS-u lub KRUS-u.
- Zaświadczenie z miejsca pracy osoby zmarłej – jeśli była zatrudniona.
- W niektórych przypadkach będą również potrzebne inne dokumenty – o takiej konieczności zostaną Państwo odpowiednio wcześniej poinformowani.